Lokalregler

STRAF-OMRÅDE
AREAL UNDER REPARATION
AREAL UNDER REP. MED SPILLEFORBUD
  • Alle røde og blå pæle, 150 m og 100 m markeringssten og faste fårehegn (ståltrådshegn) er ikke-flytbare forhindringer.
    Lempelse efter Regel 16.1. Lempelse må ikke tages efter Regel15.2.
    Straf for overtrædelse af lokalregel: Den generelle straf.
  • Alternativ til mistet bold eller out of bounds: Hvis en spiller har slået sin bold out of bounds eller bolden er mistet, kan spilleren- som alternativ til at slå en ny bold - med 2 strafslag droppe en bold højst 2 køllelængder inde på den nærmeste fairway på samme hul, dog ikke nærmere flaget.
    Hvis bolden skønnes mistet inden fairway, må der droppes på nærmeste kortklippede område (klippet i fairwayhøjde), på fremskudt teested o.l.

Godkendt af DGU juni 2021.

• I øvrigt:
  • Læg tørv på plads, ret nedslagsmærker på greens - både egne og andres.
  • Hold godt spilletempo:   Overhold søgetid 3 min,. Behold flaget i ved putt. Spil når du er klar.   Brug højst 40 sek. på et slag. (fra du stopper ved din bold - til slaget er afviklet).
  • Luk hurtigere spillende bolde igennem, hvis der er frit hul foran.
  • Start på hul 10 er kun tilladt, når der ingen spillere er på hul 9.

Alle afstandsmarkeringer er til midten af greens.

De 10 bud for hurtigere golfspil

1. Vær klar til at slå, når det er din tur. Mærk din bold omhyggeligt før der slås ud, så undgår man tvivl, og husk altid at have en provisorisk bold klar.
  2. Gå hurtigt mellem slagene.
  3. Forbered dit næste slag i tankerne, med analyse af afstand, vind og køllevalg, mens du går frem mod din bold. Brug højst 40 sek. fra du ankommer til din bold og til slaget er afviklet.
  4. Stil din vogn eller bag, så du hurtigt kan komme videre, - dette gælder ikke mindst ved greenen.
  5. Put korte puts ud og marker kun bolden på greenen, når det er absolut nødvendigt.
  6. Vent med at skrive scorekort til næste teested, og hvis du har honnøren, til efter du har drivet.
  7. I private runder, gå frem i siden (uden at tilsidesætte sikkerheden), når dine medspillere slår, og lad den der først er klar, slå først, uanset honnør og afstand til hullet.
  8. Lad holdet bagved gå igennem så snart der er opstået et hul til holdet foran jer, eller hvis i skal lede mere end et øjeblik efter en bold.
  9. Tag omhyggeligt pejling både efter din egen og dine medspilleres bold, hvis de slås i rough, således i leder det rigtige område (højst 3 min.).
  10. Slå en provisorisk bold, hvis der er risiko for at din bold er tabt eller out of bounds - du kan også benytte klubbens lokalregel 2.

spillet - banen

DGU-kort & handicap på højst 54

#1

For at spille på Bogense Golfklubs 18-hullers bane, skal du være i besiddelse af DGU-kort eller tilsvarende og have et handicap på højest 54.

Pitchfork

#2

Husk at have din pitchfork i lommen - ret dine nedslagsmærker og gør en god gerning ved at rette ét eller flere ekstra nedslagsmærker, så hjælper du nemlig med til at vi alle kan få en god oplevelse.
Video om hvordan man retter nedslagsmærker rigtigt

Respektér Greenkeeperne

#3

Når du færdes på golfbanen - så er det vigtigt du har øje for greenkeeperne og deres arbejde - hold gerne øje med hvor greenkeeperen befinder sig i forhold til dit spil.

Pas på omgivelserne

#4

Se en video, der viser hvordan man ved fælles respekt kommer bedst og sikrest rundt på golfbanen uden nogen kommer til skade, og således greenkeeperne får mulighed for at passe banen, således du kan få en positiv oplevelse.
Vil du prøve regelprøven?

De 10 bud for hurtigere golfspil

2. Gå hurtigt mellem slagene.
HUSK - at hvis en 4-bold sparer 1 minut og 40 sekunder pr. hul, ved ganske få tiltag, bliver de 18 huller spillet 30 minutter hurtigere.

Handicap regler

Nye Regler fra januar 2021
Januar 2021 skifter Danmark til nyt handicapsystem. Det er et fælles system for hele verden og kaldes internationalt for World Handicap System. I Danmark kalder vi det blot Handicapsystemet.

Hovedpunkterne heri:
Dit handicap er fremover gennemsnittet med 1 decimal af de 8 bedste af de seneste 20 scores.
- Ved færre end 20 scores bruges et mindre antal scores udfra en defineret tabel
- Begrænsning ved hcp 36 bortfalder. (grænser nu plus-hcp - hcp 54)- Der kan registreres både 9 og 18 hullers runder.
- Tællende runder kan være fra stableford, slagspil eller maksimum score.
- Tællende runder skal ikke forudmeldes - der skal blot spilles og registreres (slagene hul for hul).
- Golfbox udregner automatisk spillehandicap ud fra banens sværhedgrad m.v.  (som hidtil)

For yderligere orientering henvises til DGUøs regelsæt på 20 sider :

Der opfordres kraftigt til, at man med det nye system registrerer sine scores efter hver spillerunde og helst samme dag, som der er spillet.

Det gøres elektronisk via Golfbox:

Efter log-in -> Via venstre margin: Scores ->Indberet score/til godkendelse.
Spillleren indtaster sin markørs medlemsnummer og sin hulscore. Point tildeles automatisk. Efter kontrol tastes "godkend"
Derved går automatisk en meddelelse til markøren, der kan gå ind og "godkende".

NB: Uanset om nyt handicap er godkendt af markøren eller ikke, skal spilleren næste gang spille efter det sidst indtastede.